dinsdag 5 juni 2012

De vlinder

Vanochtend heb ik in alle vroegte de vlinder afgemaakt. Ik ben van plan om, naast een aantal projecten waar ik al langer mee bezig ben,  zelf ook iets te ontwerpen. De vingerhoedjes waar ik al een poos mee bezig ben zullen het middenstuk van een quilt gaan vormen. Daaromheen wil ik een rand gaan maken van geborduurde vlinders. Daaromheen dan een rand van kleine lapjes. De vlinder is een probeersel. Het is een tijdrovend klusje en ik weet niet of dit gaat lukken. Misschien zoek ik vandaag nog een soort randje of bloemetje die ik tussen de vlinders in kan maken zodat het wat sneller gaat. Of ik hem dan nog groter maak weet ik nog niet. Dat is ook het leuke van deze hobby. Je bent vrij om te doen waar je zin in hebt.......

Ik ben nu ongeveer een half jaar aan het quilten, de eerste beginselen zijn me bijgebracht door Marleen in Helmond. Ik red me prima, maar ik ga toch nog steeds naar Helmond toe, het is er gezellig en ik ontmoet vaak dezelfde dames omdat ik meestal een vaste ochtend kies. En het is zo leuk om andere quilts te bekijken.

Stofjes koop ik het meest bij Dorry in Tilburg, zij heeft de mooiste lapjes die het beste bij mij passen. Het is ook leuk om naar Dorry toe te gaan, Jose is er ook altijd en ik heb als beginner natuurlijk altijd wel vragen over de Jules die ik ook aan het maken ben. Het patroon en de stofjes komen van hen. Maar daar laat ik later foto's van zien.
Er is tenslotte meer te doen.

Gisteravond konden we tussen 2 buien door toch nog even ons fietsrondje maken. Jammer dat ik mijn fototoestel niet bij me had, want het was de moeite waard geweest om foto's van de donkere lucht te maken.

Nu maar weer eens over tot de orde van de dag, volgens mij moet ik vandaag eens een wasje draaien.

(de vlinder staat er dwars op, maar ik krijg hem niet recht)

groetjes

Wietske