woensdag 13 juni 2012

gelukt met de stofjes en nog veel meer

Hoi allemaal,

Hier weer een update van alles wat ik vandaag beleefd heb. Vanochtend eerst naar het Bisdom waar ik een vrijwilligersklus doe. Je kunt merken dat het tegen de zomertijd loopt, er was weinig te doen. Ik ben secretaris van de NSGV, de organisatie voor R.K. kerkmuziek. Iedere maand vergaderen we en maak ik de notulen en zorg ik ervoor dat de boel goed reilt en zeilt. Leuk om te doen, zeker in combinatie met het zingen in de verschillende koren. Je bent op die manier op allerlei manieren betrokken bij  muziek.

Vandaag een hele leuke verrassing. Ik wilde al naar Tilburg om bij Dorry nieuwe stofjes uit te zoeken. Ik had jullie laten zien dat ik de stofjes die ik heb niet echt geschikt vind om zulke kleine figuurtjes te maken zoals ik gisteren geprobeerd had.
Tot mijn verrassing belde zusje dat ze nog met een goedkoop treinkaartje uit Zwolle kwam omdat ze graag mee wilde naar Tilburg. Haar jongste dochter trouwt volgende week en alles is geregeld nu. Nichtje wil veel blauw volgens mij en we vieren wel zo.n drie dagen feest!


Zusje vond het prettig om er even uit te gaan en dus pakte ze de trein en heb ik haar om 1 uur opgehaald van het station en zijn we gelijk doorgereden naar Tilburg.

Heerlijke winkel is dat, de oppervlakte is niet groot maar alles is er en o, o wat word ik blij van al die stofjes. Prachtig gewoon! En het is altijd gezellig en de adviezen zijn gewoon goed. Zusje wil de 4 jaargetijden quilten en Jose heeft werkelijk prachtige stoffen met haar uitgezocht. Helaas heb ik daar geen foto's van, wel van zusje en Jose, druk aan het uitzoeken........ Zusje is goed geslaagd, en kon bij mij thuis nog wat aanvullen uit mijn kast met wat frisse kleurtjes die ze nog nodig heeft om er iets moois van te maken.


Ondertussen kon ik heerlijk rondkijken, want ik had ook nog een rand nodig voor mijn andere quilt. Ik ben goed geslaagd. (ja die met die vlinders) Uiteindelijk heb ik een mooi aantal stofjes uitgezocht voor mijn wandkleedje dat ik besloten heb te maken uit het boek van Reiko Kato.
Jose adviseerde om stille rustige kleuren uit te zoeken, en dat lukte goed. Nu kan ik er mee beginnen, het is een mooie afwisseling met de vele vlinders die ik nog moet borduren. Dorry vond het poppetje van gisteren nog niet zo slecht, maar het kleurgebruik was gewoon niet helemaal goed. En het ziet er natuurlijk veel mooier uit als alles straks doorgequilt is.



We hebben toch zeker ruim anderhalf uur doorgebracht bij Dorry en Jose, heerlijk dat ze dichtbij wonen. Ik heb nog stiekem even gekeken naar de Jules. De komende week komt het nieuwe deel uit, maar ik kan dan niet naar Tilburg omdat ik moet notuleren, helaas.

Thuisgekomen heb ik gauw wat gekookt en zat er tot mijn verrassing een foto in de pc van de jongetjes uit Maastricht. Ze zitten heerlijk in bad te spelen. Laurens was gisteren een dagje thuis gebleven van school, hij was een beetje ziek. Het is ook best veel hoor, verhuizen, nieuwe school, andere vriendjes enz.
Gelukkig krijgen we heel vaak foto's en filmpjes van de drie jongetjes. Ik ben er altijd heel blij mee.



Zusje zit nu in de trein, wij gaan straks naar het voetbal kijken, en dan nog maar even met de vingerhoedjes aan de slag. Heerlijk onder het tv kijken. Morgen ga ik naar Helmond naar de quiltcursus. Ik vroeg eens aan Marleen in Helmond of ze ook altijd tv keek. Nee zei ze: " ik kijk nooit tv, ik luister altijd tv want ik ben altijd aan het quilten." ik begin te merken dat ik ook niet zoveel meer zie omdat ik altijd met stofjes in de weer ben.

Prettige wedstrijd voor diegene die geïnteresseerd is. Ik hoop voor de echte fans van oranje dat ze winnen.

groetjes

Wietske