dinsdag 12 juni 2012

Het is gelukt, maar toch ook weer niet...

Ik had jullie beloofd om te laten zien of het poppetje dat ik vandaag wilde maken gelukt is of niet. Nou, ik weet het niet. Het is erg leuk om te doen, dat wel, maar ik vind de stof die ik gebruikt heb niet geschikt. Het rafelt vrij makkelijk en dan valt het extra op als het zo priegelig is.
Ik heb dus andere stofjes nodig en daarvoor ben ik vanmiddag de stad ingegaan. Er was wel iets wat geschikt is, maar ik denk dat ik toch even weer naar Tilburg moet........

Wat de Japanse quiltster gebruikt zijn wat meer de dikkere
" tweedstofjes" , misschien rafelen die wat minder. Even voor de duidelijkheid, het eerste poppetje is van mij, het tweede heb ik gefotografeerd uit het boek. Zo zou het dus eigenlijk moeten worden. Maar misschien hebben jullie een heel andere mening, dat hoor ik dan wel.




Ik wil dit keer ook iets laten zien van mijn vriendin Saskia uit Lisse. een paar jaar geleden verraste ze mij met een prachtig quiltje in ons antieke kinderbedje. De antieke kleertjes die erin liggen heb ik ook eens van haar cadeau gehad. En dan de prachtige rose krans, die kregen we van haar toen we afgelopen jaar 35 jaar getrouwd waren. We hadden een rose feest georganiseerd waarbij iedereen in rose tinten gekleed was. We hebben toen geen cadeau's gevraagd maar wilden graag een bijdrage voor pink ribbon. Saskia had toen deze krans gemaakt. Ik was er erg blij mee en hij heeft een mooi plekje in de voorkamer. Saskia quilt ook, haar blog heet www.saskiasquiltkamer.blogspot.nl.






Nou, ik heb mijn belofte ingelost en ik wens jullie alvast een goede nachtrust.

groetjes

Wietske