donderdag 7 juni 2012

Oude tijden herleven

Goeie morgen,

De buurtsuper is terug!!!!! Vroeger gingen we gezellig in de straat onze boodschappen doen. Dat is lang verleden tijd geweest. maar zowaar, gisteren opende AH zijn deuren in de Vughterstraat, midden in de binnenstad. Heerlijk, 2 minuten lopen, zo even de hoek om. Het was er zo druk, maar ik heb mijn buren weer eens gesproken. En dat was leuk. Ook gisteren regende het bijna de hele dag en de paraplu moest veel gebruikt worden. Ik ben er gisteren 2 keer geweest, en het regende maar, en het regende maar....

Ik zat toevallig in een Libelle van 1953 te lezen en kwam dit leuke patroon tegen. Misschien moeten we daar maar eens mee aan de slag......


Waar ik over aan het nadenken ben is een quiltje in het ledikantje op de logeerkamer. Momenteel wordt het bedje door 2 stoere jongens gebruikt, Fedde van half jaar slaapt er regelmatig en ook Valentijn maakt er dankbaar gebruik van. We moeten het hemeltje wel omhoog knopen voor de grijpgrage handjes, ik denk dat we die er binnenkort maar eens afhalen.

Ik heb laatst hele leuke stof gekocht, past precies bij de inrichting van ons huis. Het lijkt me leuk om dit eens op de naaimachine te doen, ik heb een prachtige naaimachine gekregen van manlief. Een Singer met nostalgische uitstraling. Deze machines zijn door Singer gemaakt in verband met hun 160 jarig bestaan. ze zijn er in beperkte oplage en dat vind ik nou juist zo leuk. Hij doet het heel erg goed en zo.n quiltje zou dan snel klaar zijn. Er zit gewoon LED verlichting in en hij borduurt als de beste. Op de gele effen lapjes wil ik dan de namen Laurens, Valentijn en Fedde borduren, dat lijkt me wel leuk. In het andere bedje slaapt Laurens altijd, nou ja altijd.... hij slaapt het liefst in opa en oma's bed, de laatste keer kroop hij 's nachts om 2 uur tussen ons in, heerlijk is dat.



Een paar weken geleden ben ik naar de quilt beurs in Veldhoven geweest en daar ontmoette ik de Japanse quiltster Reiko Kato. Nou wat zij kan dat geloof je niet. Ienimienie kleine lapjes naait ze op stof en wel zo knap dat ik me niet kan voorstellen hoe ze dit doet. Ik heb het boek gekocht en vergaap me aan al dat moois. Ik begreep dat Dorry de goede stofjes voor deze wandkleden heeft, dus daar wil ik toch eens wat van kopen en het gaan proberen. Al maak ik maar 1 poppetje dan zou ik al blij zijn.



de bijgevoegde patroontjes geven weer hoe je het moet doen. Ik ben hier helemaal verliefd op.

Zo, nu weer over tot de orde van de dag, het huis moet schoon, er komt veel visite de komende dagen.

groetjes

Wietske