zaterdag 16 juni 2012

vlaai enzo!

We hebben vandaag een bezoekje gebracht aan de oudste 2 kleinkindjes in Maastricht. Vorige week hadden we Fedde al gezien, nu wilden we Laurens en Valentijn graag zien. Dus op naar Maastricht alwaar schoonzoon de vlaai al had klaargezet voor ons. Heerlijk hoor die Limburgse vlaai!


Laurens moest naar zwemles met papa, wij bleven bij dochter en kleinkind en ik kreeg een mooie klus te doen, de knopen aan de jas van schoonzoon naaien, die zaten erg los en de jas is net nieuw. We hadden al weken afgesproken om naald en draad mee te nemen maar ik vergat het steeds. Dochter had vorige week zelf naald en draad gekocht maar had alles per ongeluk ook weer weggegooid.........Gelukkig waren alle spullen nu voorradig en konden de knopen er muurvast aangezet worden, dit onder toeziend oog van kleinzoon.





Opa en Valentijn hadden reuze lol samen en zijn samen nog even naar de winkel geweest om boodschapjes te doen.

We zijn niet te lang gebleven want het wordt morgen een drukke dag voor ons.



Intussen heeft zusje vandaag en gisteren niet stil gezeten, ze heeft de eerste lapjes geknipt voor haar quilt de 4 jaargetijden. Het boek waar het patroon uit komt heet: nieuwe quilt ontwerpen geschreven door Kathy Doughty en Sarah Fielke. Gelukkig is er dan tenminste nog iemand die iets doet.........





En jongste dochter en schoonzoon, die ook in het Bossche wonen zijn gisteravond samen naar Guus Meeuwis geweest in het PSV stadion. Ze hebben genoten. Ellende voor ons was dat wij in de file in de binnenstad stonden voor onze koorrepetitie omdat de hele stad weer eens uitliep voor het stadion, er was geen doorkomen aan.




Ik heb vandaag heerlijk niets gedaan, en vanavond hebben we een hapje gegeten in de Korte Putstraat, het gezelligste eetstraatje van Nederland, tenminste dat vinden wij.


We zijn net op tijd thuis voor de regen, en in de brievenbus zit weer een mooi borduurpatroontje van Ellie's Quiltplace: de Quilt Angel. Ik heb momenteel een enorme aanschafdrang. Blijkbaar ben ik bang dat ik mij in de zomermaanden ga vervelen.




Morgen zingen we voor het laatst 2 keer, daarna ligt het allemaal stil tot eind augustus. Nu wordt het moeilijk om te beslissen waar ik eens aan zal beginnen want woensdag komt het volgende deel van de Jules ook nog.

Heerlijk, ik kan me er nou al op verheugen.

groetjes

Wietske