vrijdag 6 juli 2012

zomaar een beetje aanrommelen



Gisteren maar even een dagje rust gehouden na zo'n enerverende en vooral warme dag van eergisteren. En ik wilde natuurlijk alvast de bloemen uitproberen.
Ik probeer altijd heel systematisch te werk te gaan maar dat mislukt vaak. Dan ligt alles op een gegeven moment door elkaar en zie ik door de bomen het bos niet meer. Gelukkig kon ik me wel beperken tot 1 ruimte want meestal heb ik op dit soort dagen niet alleen de eetkamertafel vol liggen maar ook de tafel op het dakterras. Ik wil tussendoor ook nog altijd graag borduren. Nu was het te warm buiten dus ben ik binnen gebleven.


Om het hartje zit een kantje. Deze manier van versieren stamt nog  uit mijn scraptijd. Dat heb ik een aantal jaren met heel veel plezier gedaan maar in de eerste plaats werd ik er een beetje moe van dat je altijd eerst een half uur bezig was om de tafel vol met spullen te zetten en in de tweede plaats vond ik het soms lastig dat je eerst foto's moet hebben en dus een onderwerp moet bedenken voordat je kunt beginnen. Albelli is dan net zo handig.

Maar evenzogoed ben ik gek op kantjes, knoopjes en randjes en als ik dat maar enigszins kan gebruiken..........




Dit is de bloem die ik eergisteren in de trein heb gemaakt. Gisteren is het hart erop gekomen met het randje en ik heb er een steekje langs gemaakt. Toevallig had ik mooi groen borduurgaren gekocht bij Petra in Zutphen dus dat kwam goed uit.


 In ieder geval is het begin gemaakt met de bloemen.
Ik moest natuurlijk ook nog even oefenen met de hexagonnen die we gemaakt hebben bij Marijke van atelier Hartendief.

Het is echt ontzettend leuk om te doen, ik heb nog mooie knoopjes en zie wel of ik ze mee verwerk bij de bloemen of dat ik er iets anders mee doe. Het is gewoon leuk om er af en toe tussendoor een paar te maken.


En dan nu nog een totaal overzicht van gisteren. Het is weer genoeg geweest. Vandaag wil ik de 5e maand van de Jules gaan afmaken anders kom ik achter. (beetje donkere foto maar het begon hier nu echt heel erg te onweren)



Groetjes en een fijne dag!

Wietske