zondag 16 september 2012

Heerlijke zaterdag


We hadden voor gisteren een vol programma gepland samen met zusje en haar man.
We wilden naar Bep, naar Petra, naar Marijke en dan wilde ik nog even langs bij ons een-na-jongste- zusje die gisteren haar 49e verjaardag vierde.

De dag begon goed met heerlijk fris zomerweer. zo'n dag waarop het zonnetje lekker schijnt, je geen jas aan hoeft, en waarop het ook niet te warm is om goed te kunnen lopen.
Om half 11 kwam zusje met man aan op het station en na een kop koffie en sanitaire stop hebben we de mannen achtergelaten in Zutphen en zijn wij doorgereden naar Hall.

We hadden onze mannen 2 opdrachten gegeven: je mag iets leuks voor jezelf doen maar je moet ook een paar mooie blogwaardige plekjes op de foto zetten.
Nou, dat is gelukt, maar daarover straks meer.

Eerst op naar Bep.
Ohhhh jongens wat een walhalla, en wat een mooie stofjes en patroontjes. Poppen, beren er was van alles wat, en de stofjes, eindeloos mooi. Ik word hier altijd zo kinderlijk blij van.




En Bep zat maar gezellig te kletsen, voor koffie te zorgen en lapjes te snijden.



Zusje had een lapje van de blomkes en de flinterkes meegenomen, er moet nog wat meer rood bij, maar daar heb je hier geen klagen over.

Hier werden zusje en ik beiden verliefd op. Zie Bep met het gipsen pootje. Nog een paar dagen volhouden maar!


 Volgens mij is hij nu uitverkocht in de webwinkel..........:)



zomaar een kastje

Op dit moment is Bep hiermee bezig.

We hebben heerlijk rond kunnen kijken, och en we hadden er nog wel uren kunnen blijven maar onze mannen wachtten op ons, dus we moesten nu toch echt wel terug naar Zutphen. We hebben hartelijk afscheid genomen en komen er vast nog wel eens weer. Bep, de centjes zijn inmiddels overgemaakt hoor.

In Zutphen moesten  we wel even zoeken om onze jongens terug te vinden. Omdat er markt was konden we de auto alleen maar bij het station kwijt. Maar gelukkig zusje heeft altijd een oplossing, gewoon het rode bolletje volgen.......


Nou en of de heren zich vermaakt hadden. Den Bosch is een prachtige stad, maar Zutphen minstens zo mooi. Mijn lief heeft een paar schitterende foto's gemaakt. Wij vrouwen hebben hier natuurlijk helemaal geen tijd voor, wij willen direct naar Petra toe, maar dan is het zo leuk dat je de taken even kunt verdelen.







En de heren vielen met hun neus in de boter want om half 1 was er een prachtig concert in de kerk. Als echte muziekliefhebbers kwamen ze goed aan hun trekken.



Ondertussen hebben wij bij Petra gekeken, ook daar stond Bep in de winkel (een andere dan he?). De rest van de dames zit nog in Frankrijk, zij komen vandaag weer terug. Ik heb nog een paar mooie lapjes voor mijn altijd dansende meisjes gekocht, zusje had ook haar engelen lapje meegenomen om daar nog een stofje bij te zoeken.


De Morel, de laatste maand wordt nu verstuurd. Onvoorstelbaar als je dit moois kunt maken. Ik heb hier diep ontzag voor.





Na al dit moois wilden mijn lief en ik nog even naar Marijke in Almen. Zusje en man haakten nu af, zij hadden 's avonds weer andere verplichtingen. Ik ga in het najaar de mandjes quilt maken en daar hoort quiltgaren bij die niet zo goed over de post te versturen is, en dus reden wij samen nog bij haar langs.

Ook hier een allerhartelijkste ontvangst en een heerlijke koffie, en vooral lekker bijgekletst.
Ik ken Marijke nu al een poosje en het is zo leuk om elkaar dan weer te zien. Kon ik gelijk de quilt nog even goed bekijken.



 Van Marijke leerde ik de dubbele hexagonen maken


En nu moesten we nog naar het-op-een-na-jongste-zusje die jarig was gisteren. Maar helaas we troffen haar niet thuis en dat wisten we eigenlijk ook wel. Behalve dat ze een bijzonder groot gezin heeft, heeft zij veel huisdieren, heel veel huisdieren. Ze fokt ook nog eens met een prachtig zuiver ras poes en de poes zou bevallen. Omdat dit niet naar wens verliep was ze hals over kop naar de dierenarts gegaan.
Daarover morgen meer, anders wordt mijn blog nu echt te lang.

Maar ik geef natuurlijk wel even een " cliff hanger"



Het moet tenslotte wel een beetje spannend blijven hè?

Morgenvroeg dus meer en dan laat ik ook mijn aankopen aan jullie zien.

Prettige dag en een warm welkom voor de Frankrijk- gangers. Ze zullen ons wel een hoop te vertellen hebben denk ik.

groetjes

Wietske