donderdag 31 januari 2013

4e dag: oranjedag


We beginnen maar eens met een oranje hart voor onze koningin. Voor het laatst zal ze vandaag haar verjaardag als koningin vieren en voor deze gelegenheid heb ik een oranje hart gemaakt op mijn dagboekquilt. Alleen een klein probleempje voor mij: hij is nog niet af. Dat is natuurlijk vrij logisch want: a. Ik heb vakantie en dan moet je niks. b jullie leven 5 uur verder dan wij en dat haal ik niet meer in, en c. wij zijn overdag veel weg en dan moeten de spaarzame uurtjes benut worden.

Gelukkig heeft mijn lief veel meer slaap nodig dan ik dus ik heb af en toe wel wat vrije tijd over.
Maar vanaf deze, voor de majesteit zeer geliefde plek, wil ik haar van harte feliciteren met haar verjaardag en ik wens haar nog vele gezonde jaren toe.





 Dan maar gelijk even laten zien aan jullie dat ik bezig ben met de volgende applicatie op een van de lange oranje banen. Tjonge wat een hoop werk zeg, je kunt je er de hele dag wel mee bezig houden.




 We zijn vanochtend weer welgemoed vertrokken, ditmaal stond een bezoek gepland aan de kunstenares Nena Sanchez. Zij is wereldberoemd op Curacao en maakt schitterende kleurrijke dingen.
Vrij onverwacht zagen we onderweg dat de flamingo's waar we langs reden goed te zien waren. Gisteren waren we er ook al langs gereden maar toen zagen we ze niet. Nou stonden ze massaal in het water en konden we prachtige foto's maken.



 Inmiddels waren we al weer een poosje onderweg en tja wat moet je dan als je ergens arriveert? Plassen natuurlijk. Nu maar hopen dat er in het winkeltje van Nena een WC is.
Snel uit de auto en tot mijn blijdschap zag ik een stenen huisje waarvan ik dacht dat het de wc moest zijn.


 Maar nee hoor, de deur op slot, was volgens mij al 30 jaar niet open geweest.
Dan maar snel naar boven de trap op en vragen waar de WC is.



 En tot mijn verbazing zei de dame dat er achter het cactusgordijn een toilet was. Nou ja kijk zelf maar.








 Het was een kleurrijke winkel met prachtige spullen. We hebben een aantal mooie souvenirs gekocht.











We hebben ook nog getankt vandaag en ook dat is een verhaal apart. Er wordt voor je getankt, je wordt begeleidt naar de kassa en dan betaal je voor een volle tank 30 euro. Uiteraard wil de meneer die dicht naast je blijft lopen wel graag een fooi. Voordeel is dat je je in ieder geval niet hoeft te verdiepen in hoe alles werkt bij de pomp. En ach, wat is nou 30 euro vergeleken met de benzine in Nederland.




Vanmiddag houden we ons rustig, want vanavond gaan we eten in Willemstad. 



Voor morgen of overmorgen staat er iets heel leuks op het programma. Wij hebben namelijk familie op dit eiland, nou schoonzoon heeft hier familie, zijn tantes en een oom wonen hier.
Wij hebben hen al zo vaak ontmoet, en we zijn altijd blij elkaar weer te zien.
Het toeval wil dat schoonzoon's nichtje gistermorgen is bevallen van een baby. Ze heet Alexia. 


Vandaag komt ze thuis uit het ziekenhuis en wij wachten even af wanneer we een seintje krijgen om op kraambezoek te gaan. 
Ik ga daar zeker foto's voor jullie van maken. 
 Morgen weer meer.


 Groetjes

Wietske