maandag 7 januari 2013

van alles wat


Maandagmorgen half 7


Manlief moet/mag weer aan het werk. Alles weer in de oude routine. Het zal wel even wennen zijn. 

Het was een heerlijke kersttijd.


Afgelopen zaterdag kreeg ik een heel erg lief pakje over de post toegestuurd van Carina.
Een vogel voor in mijn krans met een prachtige kaart erbij.


Een van haar goede voornemens is om iedere week aan iemand iets te geven, dit kan van alles zijn.

Omdat ik vorige week begonnen ben met het sparen van mooie spulletjes in mijn krans stuurde ze mij een vogel toe. Ik ben er superblij mee, hij hangt er vrolijk tussen.

Carina, hartstikke bedankt en ik hoop dat we elkaar dit jaar nog eens weer gaan ontmoeten.




Terwijl mijn lief afgelopen zaterdag druk was in de badkamer



 Hield ik me bezig met het eerste vierkantje van de 16 die we moeten maken voor de Sweet Hearts.
Een hele uitdaging moet ik zeggen. Gelukkig had ik de ronde vormen al wel geleerd bij de basiscursus, maar toch......
Vandaag maak ik deze af en och, dan hoef ik nog maar 15!


Naar aanleiding van jullie adviezen om blogjes te maken vanaf mijn I-pad is middelste dit weekend aan de slag gegaan en het is gelukt. Ik kan dus nu vanaf ons vakantieadres berichtjes maken en foto's sturen. En het is supermakkelijk.

Hartstikke bedankt voor al jullie goede suggesties!!!!!!!

Vorige week kreeg ik een mail van Helma. Helma heeft zelf geen blog, maar ze is op zoek naar een rose draadje DMC garen voor de laatste kruissteekjes van het vestje van het kindje van het borduurpakket "Lente" van de 4 jaargetijden van Rie Cramer. Het is de uitvoering waarop een baby zittend in een rose vestje met rode strik tussen voorjaarsbloemen zit, met een bloemetje in de hand. Het pakket is van Nouvelle artikel T 1400-5 en het zal zeker zo'n 25 -30 jaar oud zijn.
Zusje en ik kennen deze variatie van Rie Cramer niet maar misschien iemand van jullie wel.

Vorige week bij de Sweet Hearts bij Francoise ontmoette ik Riekie, we zaten naast elkaar en Riekie vroeg of ik het principe van de siggy ken. 
Zij doet dit ook al geruime tijd en heeft er een deken van gemaakt. Afgelopen weekend stuurde ze een foto op zodat ik het aan jullie kan laten zien.



Gisteren ben ik nog geruime tijd bezig geweest met de workshop van afgelopen vrijdag. Hij wordt mooi, erg mooi. Ik heb alvast de stofjes gekocht die er als rand omheen kunnen, maar dat laat ik jullie later wel zien.

Een hoop strijkwerk, alle lapjes een voor een
opstrijken

En dan de spelden er weer uit

Gisteren ook weer een hart gemaakt voor mijn dagboekquilt


Zo dat was het wel weer geloof ik.

Iedereen die weer aan het werk moet, heel veel sterkte gewenst!

groetjes

Wietske