woensdag 6 maart 2013

Hoe heerlijk kan het zijn.........

Zeg nou zelf!

Neem een dag als gisteren. Je voert je liefste hobby uit, krijgt adviezen zoveel je wilt, kijkt bij de buurvrouw net zo vaak als je zin hebt en de buurvrouw kijkt mee met jou, denkt mee, praat mee, je accepteert goeie adviezen en geeft ze zelf, en dan is het gewoon ook nog eens hartstikke gezellig.

Ik kan er maar geen genoeg van krijgen.

Gistermorgen was ik om 10 uur bij Francoise en zij had mijn vraag al helemaal voorbereid:


De Palestrinasteek.

uitleg over het bestaan
van de steek

even voordoen

en dan zelf proberen
Het lijkt zo op het oog wat rommelig maar de zwarte steken boven aan zijn grote probeer- steken, de rode zijn de " beter gelukten". 

Ik weet het nog niet hoor, het is een lastige steek en als ik hem wil gaan gebruiken moet ik er nog goed op oefenen. Maar hij is mooi, dat is zeker.

We waren gistermorgen met een klein groepje, en dat is ook helemaal de bedoeling bij Francoise. 1 keer in de 14 dagen op dinsdagmorgen geeft ze cursussen aan kleine groepjes. Handig, je kunt meenemen wat je wilt, vragen wat je wilt en daarbij natuurlijk heerlijk om ervaringen uit te wisselen.

Ik maak vanaf nu dankbaar gebruik van deze lessen.......

Ik moet, nee ik wil nog heel veel leren

Ook de andere cursisten zijn momenteel
helemaal in de harten.





Gistermiddag om 2 uur kon ik in Helmond terecht voor het sandwichen van mijn basisquilt. Ook hier toevallig een klein groepje cursisten zodat we uitgebreid tijd hadden om bij te kletsen en (quilt) ervaringen uit te wisselen.

"Wietske, als jij nou zorgt voor de koffie en de thee zal ik je quilt spelden. Ik ben nog jong van heup en knie."

Een genereus aanbod dat ik dankbaar accepteerde, want ik ben niet meer zo jong van heup en knie.



even stiekem kijken met welke kleur draad
gequilt gaat worden

Ik heb deze quilt alvast aangemeld voor de tentoonstelling van september thuis bij Marleen. ieder jaar weer een grote happening waar heel veel mensen op af komen.

Toen ik thuis kwam had middelste mij een prachtige tekening gestuurd van Laurens die hij voor de verjaardag van zijn mamma gemaakt had. Gisteren werd ze 33!!!

Laurens hanteert de carnavalskleuren
van Maastricht nog even.


Morgen waarschijnlijk geen blogje. Tussen 7 uur en half 8 komen de tuinmannen om zich eens flink uit te leven op ons dakterras. De vloer wordt opnieuw gelegd, alle bakken worden leeggehaald en opnieuw gevuld en er wordt een bewateringssysteem aangelegd. Daarna zetten ze ook eens de door ons uitgezochte planten in de bakken. 

Twee jonge mannen die zich hier 2 volle dagen mee gaan bezig houden, en voortdurend 2 trappen op en af moeten. Het zal een behoorlijke klus worden.


Wordt vervolgd

groetjes

Wietske