maandag 10 februari 2014

En ik maar denken


Dat we afgelopen zaterdag een workshop: "De opbergmap" hadden.

En wat komt er allemaal tevoorschijn?


Blokken van de sampler.
 Het huiswerk wordt doorgesproken, kleuren worden vergeleken en sterren worden geanalyseerd. Kortom, het leek wel een quiltles!


En ook de Show en Tell ontbrak niet. Marlies krijgt een nieuw kleinkind en het eerste speelkleed is al klaar.
Prachtige kleuren, daar zal de nieuwe wereldburger veel plezier van hebben


En terwijl we ons toch echt gaan voorbereiden op het maken van de opbergmap heeft Herman de voorkamer ingericht als snijkamer.
Stofjes worden zorgvuldig uitgezocht.


En begint de kennismaking en eerste uitleg.


Er wordt hard gewerkt………


Ik hoef niet steeds in touw dus af en toe borduur ik een stukje. Tenslotte ben ik opnieuw begonnen met mijn randjes en niet eerder rustig voor ik weer helemaal "bij" ben.


Er wordt gehamerd

  
gelijmd en thee gedronken


En dan is er zomaar iemand al klaar


Met wat voor leuk resultaat
echt professioneel



Alles op 1 hoop

7 stuks in totaal, jammer Cissy was  er niet, door haar rug gegaan. Maar we maken het goed hoor!


Volgens mij is iedereen nog het langst bezig geweest met het zoeken van het juiste randje, kantje en lintje, maar dan heb je ook wat…


Het was een heerlijke dag, met volgens mij alleen maar tevreden mensen.

En, heb ik gisteren zitten borduren?


Nou nee, we hebben eerst het atelier eens weer goed ingeruimd, alle stoffen weer op de juiste plek gezet want het was een rommeltje geworden.

Daarna alweer aan mijn volgende cursusmoment gedacht. Morgen avond komen mijn eigen cursisten en we gaan de log cabin  maken.
Niet verkeerd om hem nog even op te frissen van mijn eigen beginnerscursus.

En ik houd nou eenmaal niet van verrassingen

Wat is het toch een leuk blok!
Als hij klaar is……..

Fijne dag

groetjes

Wietske