woensdag 3 september 2014

(Betrekkelijke) RUST


De sloopwerkzaamheden zijn afgerond!
Gisteren en eergisteren was het nog even een heel gedoe om de laatste puinresten weg te halen, maar nu:

OORVERDOVENDE STILTE!!!

Voor Isabel natuurlijk heerlijk. Ze komt regelmatig spelen en als de winkel open is en we willen haar bij ons hebben dan ligt ze heerlijk op het boxkleed midden op de tafel.

We hebben een creatieve oplossing gevonden om haar te entertainen en uiteraard ligt ze niet onder de lamp maar er naast en wordt ze nooit alleen gelaten maar zitten we er strak naast op een stoel.



Ze is voor het eerst langer naar het kinderdagverblijf geweest


En, ze slaapt ook overdag gewoon in bed, ook bij ons. Strak in de slaapzak, gordijnen goed dicht en ze slaapt heerlijk.

Wel een uur……

Wat een verschil met een paar weken geleden.

Voor het eerst ben ik gisteren met haar in de wandelwagen naar de buurtsuper geweest, het liggen in de kinderwagen heeft ze volledig overgeslagen.

Ons kind houdt nou eenmaal niet van liggen.

Maar het gaat steeds beter


Ik mocht gisteren weer kijken in onze toekomstige winkel


De keuken wordt inderdaad helemaal opnieuw opgebouwd, en het nostalgische jaren 70 luikje is gelukkig gespaard gebleven. Daar had ik dringend om gevraagd.

Dat kunnen we straks mooi gebruiken vanuit de leskamer naar de keuken want het raam kan opengeschoven worden.


Er zal hier en daar gerepareerd moeten worden in onze hal……..


De afgelopen dagen ben ik aan het experimenteren geslagen met mijn blokken van de Stonefields. En bij twijfel is onzekerheid, zo is dat nou eenmaal. Ik heb daar heel vaak last van, helemaal toen ik de top van Coriene zondag zag.
Alles zo mooi met één - kleur - ondergrond.

De blokken die ik al af heb zijn allemaal verschillend en het oogt best een beetje rommelig vind ik zelf

mmmmmmm


Ik wil alles zo licht mogelijk.

Er is meer wat ik zeker weet:

Ik wil niet knippen aan de achterkant, ik wil zo weinig mogelijk lijm gebruiken en ik heb geen zin in het gedoe met papiertjes eruit frommelen bij de hexagonen, mijn handen zijn daar nou eenmaal niet geschikt voor.
Waar Sis de hexjes maakt met scheurvlies heb ik gewoon gewerkt met een paternoplaatje. 
En het resultaat?

Verbluffend!

Zie boven in het mandje: 1 hexagon is met paternoplaat gemaakt, de rest met een kartonnetje.

Zoek het verschil…..



Ik schijn zondag gezegd te hebben dat ik zo graag broderiestof wilde hebben.
En gisteren bij de post zo'n heerlijke zachte envelop.

Dank je wel moeder van Coriene. Ik ben er zo ontzettend blij mee.
Een van mijn vriendinnen vroeg me gisteren of dit in de winkel komt…..

Neuh!!!!
Dit houd ik voor mezelf, maar ik ga wel proberen om meer van de leuke stoffen met printjes te bemachtigen.


Ik heb uiteraard passende opbergruimte gezocht voor de blokken, voor de hexjes



En voor de Flyng Geese. want ook dat was een goeie tip van Coriene. Begin gelijk ook met de Flying Geese als je toch bezig bent.


En dus wordt mijn ondergrond bijna helemaal ecru, gebruik ik (liever) geen lijm en laat ik het papier achterwege.


Vanaf vandaag gaan wij op woensdag en vrijdag om 13.00 uur open. Kunnen we vanmorgen mooi hard aan de slag om de pakketjes voor komende vrijdag, de eerste appliceer-les klaar te maken.

Fijne dag

groetjes

Wietske