zondag 12 juni 2016

G*R*O*O*T*S*


Nou ja echt groots begon onze reis naar het Eindhovense niet.

De extra ingezette trein bracht ons naar Guus maar anderen reisden door naar Landgraaf naar een ander groots festival. Vanwege de extreme drukte kwamen we per ongeluk in een
 STILTE coupé terecht.

Helaas was mijn buurman verre van stil, hij praatte honderduit omdat hij in Landgraaf woont en hij kon er smeuïg over vertellen. Vooral het fileleed werd uitgebreid besproken omdat hij "in het gebied van het festival woont"

En dat leverde ons de nodige kritiek op van een heel jong meisje achter ons, met oordoppen in haar oren…….. en nauwelijks droog achter die oren……..

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of je in een stilte coupé altijd stil moet zijn, zelfs op

ZATERDAGMIDDAG om 5 uur met tientallen festival gangers….

We houden het maar op een generatieverschil misschien?

Ik mocht willen dat de jeugd eens wat zachter deed als wij 's nachts willen slapen……..


Aangekomen in Eindhoven zochten we een terras uit en namen  het meest slechte eten wat je maar eten kunt.

Er is veel veranderd in de stad, ik heb er zo'n 25 jaar gewoond, ben er nu zo'n 14 jaar weg, maar er is nogal wat bijgebouwd in de binnenstad.


Maar oei wat was het lekker en na nog een ijsje was de bodem voor de perfecte avond gelegd.


Vlak voor het stadion hadden we overigens ook frites kunnen eten, het was er een drukte van belang en  er waren kraampjes genoeg.


We kregen allemaal een bril van Guus, en naar later bleek in het stadion een worstenbroodje.


En dan begint
GROOTS.

Duizenden blije vrolijke dansende mensen


Veel confetti en veel rook


Hoe bestaat het toch dat één man in staat is om dit voor elkaar te krijgen.


Genoten, dat hebben we


en natuurlijk onderhielden we contacten met het thuisfront en met vriendinnen.
de één bood virtueel oordoppen aan


en de ander vertelde dat de uitzending rechtstreeks verzorgd werd door Ziggo en dat ze heerlijk kon meegenieten van uit haar stoel


en dat dat ook heel leuk was


Het was Gaaf, gewoon geweldig!!!!


En natuurlijk ben ik van de klassieke muziek, houd ik vaak van een heel ander genre, maar wat is het fantastisch om dit samen met 2 vriendinnen te doen!!!!

Uitgeslapen ben ik wel maar met een houten hoofd en dove oren.

En voor jullie geruststelling? Wij hebben geen last gehad van bier-gooiende mensen.

G*E*L*U*K*K*I*G*

Ik ga maar eens opnieuw beginnen met een rand voor de Burnt.
Ik zet door, het zal goed komen.

Fijne zondag allemaal.

groetjes

Wietske