zaterdag 9 juli 2016

Jammer......

dat je zulke dagen als vandaag niet de hele dag in het cursuslokaal kunt zitten.

Nederlands Erfgoed door Hester Goossens. 


Dat was het onderwerp.

Hester weet er alles van en onderhoud nauwe contacten met An Moonen.

Genieten, dat was het, en het was duidelijk te merken. Ik ben er even bij gaan zitten, maar werd toch te veel in beslag genomen door de drukte in de winkel.

Hester deed het prima, vertelde eerst de geschiedenis aan de hand van foto's en haar eigen quilts.

Eigenlijk zou zij de inleiding van dit blog moeten schrijven, ik heb er te weinig van meegekregen om er iets zinnigs over te zeggen..


Een koffer vol quilts
had ze meegenomen

  
een vol leslokaal en het was er af en toe muisstil


Tussen de koffie, thee, iets lekkers, de lunch en even buiten zitten, werd één van de blokken uitgewerkt, althans, er werd een begin mee gemaakt.

Omdat de meesten thuis ook al flink opgeschoten waren hadden we bedacht dat iedereen een aantal stofjes kon kiezen uit de speciale bak in de winkel zodat straks thuis niet het gevoel ontstond dat het niet in het geheel paste.

Stofjes uit Rouveen en Staphorst, maar ook gewoon moderne uit eigen winkel die er goed bij combineerden.


gezellig, levendig en vooral informatief. 

Samenwerken op eigen wijze aan hetzelfde is zo ontzettend leuk.


direct leuke resultaten


zowel van 


vandaag


 als van al 


het moois

  
dat meegebracht was 


van thuis


Het was een mooie dag en volgens mij zijn de deelnemers geïnspireerd naar huis gegaan.

Dank je wel Hester!!!!!


Het is de afgelopen tijd een beetje stil geweest rond mijn panel van de Burnt.
Ik kwam er niet goed uit, en was vooral erg bang dat het straks onderin de kast terecht zou komen.

Daarom besloot ik vorige week om te stoppen, er geen punt meer van te maken en om het middenstuk af te werken en door te quilten.

Vanavond heb ik de bies er aan gezet


en heeft Herman het schilderij aan de muur gehangen.


Op een mooi plekje in het cursuslokaal


Ik heb me ermee verzoend, er is nog zoveel anders moois.
En nu geniet ik er ook van.


Morgen een heerlijke dag. 

13 vriendinnen komen en volgens mij, dames, hoefde ik toch niks te doen he?
Ik mocht toch gaan genieten in mijn eigen winkel?

Ik was toch vrij hè morgen?

dacht ik......

Ik heb er zin in dat ze komen. We appen ons dagelijks een slag in de rondte.
Dat is leuk, en het schept een band.

Ik laat het jullie weten, ze gaan geloof erg creatief zijn morgen.

groetjes

Wietske